MartinToft.net Blog myBloggie 2.1.6 © 2005
30 Apr 2009   08:02:44 pm
Ren bov
Så er det blevet tid til april måneds sidste indlæg, der som de sidste par indlæg bliver skrevet fra Maryland i USA. Der sker egentlig ikke det store herovre. Det minder mest om en charterferie, hvor man ligger ved poolen det meste af tiden. Bortset fra man i stedet for ligger foran fladskærmen og ser på sport. Det orker jeg nu ikke ret længe ad gangen, så jeg sætter mig i stedet foran computeren, og læser om mobiltelefoner og ser på ruter for kommende cykelløb.

Desværre har jeg nu allerede fået set på stort set alle de ruter, der er lagt op på DCU's løbshjemmeside. Jeg glæder mig til gengæld rigtig meget til at at køre nogle af løbende her i maj og starten af juni. Der er flere enkeltstarter og nogle samlede starter i Jylland med nogle tilsyneladende grumme bakker - lige som jeg kan lide det. Desuden er mit nye HED H3C-forhjul, som jeg bestilte d. 26. marts, ankommet til forhandleren, så jeg bare kan hente det, når jeg kommer hjem. Det bliver sgu nice at få sat på min enkeltstartscykel.

Nu vi er ved cykling, så skrev Jacob Juul, at han havde fundet ud af, at man alligevel godt kan rykke op i A-klassen, når man har kørt 24 point ind i B - og altså ikke behøver 32 point. Jeg har 14 point i C-klassen nu (som alle er kørt ind på enkeltstarter i april), og mangler således 10 point for at komme op i B. De skulle gerne være kørt ind i løbet af maj, således at jeg får nogle bakkede løb og et par enkeltstarter i B i juni. Så må man se, hvor svært det bliver i B, men hvis man er rigtig heldig (hvilket man jo nok næppe er), så kan man næsten nå i A inden sommerpausen i juli. Det kunne være hot zuper cool. Men tiden må jo vise, om det kan lade sig gøre.

De næste dage må jeg nok lige få fokuseret på at få set lidt andet end bare universitetet herovre. Vi tager måske til Washington, D.C. eller Baltimore i morgen. Så sker der da forhåbentlig lidt forandring. Jeg har aldrig været god til bare at slappe helt af. Ikke ret længe ad gangen i hvert fald.

Jeg tager nok op og træner lidt på en bodybike (indendørscykel) i det kæmpestore fitnesscenter her på universitet, når de andre spiller fodbold i aften (lokal tid). Mit knæ vil nok ikke være så glad for fodbold efter styrtet i søndags, man det kan forhåbentlig godt lige klare lidt cykling. At jeg har fået lidt ondt i halsen hjælper selvfølgelig heller ikke på det.
29 Apr 2009   02:25:09 pm
USA - lidt for varmt
Nå, nu fik jeg vist skrevet om det meste angående cykling i denne måned, så nu må turen være kommet til at skrive lidt om turen til USA.

Jeg ankom til College Park i Maryland lidt uden for Washington, D.C. mandag aften lokal tid efter en flyvetur på otte timer og en tur på to timer i en såkaldt Super Shuttle fra lufthavnen til min ven Nickolai Nielsen. Jeg havde tjekket vejret i Washington, D.C. i søndags, og det så ud til at blive 20-25 grader, så har kun taget et enkelt par badeshorts med, som jeg lige fandt frem i sidste øjeblik, da lange bukser burde kunne gå. Både mandag og tirsdag har det dog været fugtigt og over 30 grader 0g næppe under 20 grader om natten, så jeg har gået rundt i de badeshorts og en T-shirt indtil nu.

I dag er vejret dog (heldigvis) skiftet, og det er omkring 15 grader og regn lige pt., hvilket passer noget bedre med det tøj, jeg har med. Ifølge vejrudsigten (som man aldrig skal lægge for meget i) skulle det holde sig mellem 15 og 25 grader om dagen de næste dage.

Hvis jeg havde haft en cykel og noget mere sommeragtigt tøj, ville jeg nok have foretrukket de 30 grader og høj sol, da en cykeltur med masser af vand på cyklen i det vejr er super, men når man skal være indenfor, har kort til de fleste ting, og i øvrigt kun har varmere tøj til rådighed, så er noget køligere temperaturer nu at foretrække.
28 Apr 2009   03:21:21 pm
Crash
I søndags kørte jeg som nævnt et fladt løb i Ringsted. Desværre var der rigtig mange startende i min klasse (omkring 70), så løbet blev som de plejer at blive, når det er en flad rute og et stort felt – farligt og tilfældigt. Desværre var jeg derfor en tur i asfalten, da der lidt efter halvvejs var (og som der jævnligt var hele løbet) nogle, der prøvede at stikke af, hvorefter en bag mig prøvede at følge med i rykket ved at køre inden om mig og så lige ind foran mig, således at hans baghjul ramte mit forhjul, hvorefter det stod på tværs. Heldigvis fik jeg kun overfladiske skræmmer, men det er altid ærgerligt, og jeg har endnu ikke fået tjekket op på, hvor medtaget min cykel er. Min nye sadel har fået en stor skraber på siden, og både sadel og styr sidder skævt, ligesom styret også har fået lidt knubs. Forhåbentlig er det alt, for så er det trods alt til at leve med.
25 Apr 2009   07:19:18 pm
Opdatering på cykelløbene i april
Det er vist på tide, jeg kommer med en opdatering på, hvordan de første løb i sæsonen er gået. Jeg venter stadig på det forhjul, jeg har bestilt til min nye enkeltstartscykel, og jeg venter lige med at se, om den bremse jeg købte, passer bedre, når det nye forhjul er på, så foreløbig kører jeg med en (billigere) forbremse, jeg havde liggende.

Det første løb i år var en enkeltstart på 17 km i Esbjerg, eller rettere i Oksbøl, d. 9. april. Jacob Juul og jeg havde nogle problemer med at komme fra Esbjerg station til Oksbøl, og det resulterede i, at jeg startede 30-40 sekunder for sent. Alligevel fik jeg lige hevet en niendeplads og et enkelt point hjem. Uden forsinkelsen var jeg dog nok blevet nummer fire eller fem, og havde fået 3-4 point. Resultat for enkeltstarten kan ses her (og det skal måske lige bemærkes, at der var flere deltagere end de 11, der er listet i resultatlisten).

11. april var der så løb (almindelig løb, dvs. samlet start) i Varde, men det var helt fladt og blæsende, så dér tog et udbrud alle de første placeringer, og jeg kom bare med feltet hjem.

19. april kørte jeg 40 km enkeltstart i Roskilde, som jeg vandt 30 sekunder foran nummer to. Jeg var endda blevet nummer to, hvis jeg havde kørt i B. Resultatet kan ses her.

I dag, 25. april, kørte jeg så 30 km sjællandsmesterskab i enkeltstart i Smørum ved Ballerup, og det var en blæsende affære. Jeg blev nummer tre i løbet, men da nummer to var en fynbo, blev jeg således nummer to ved sjællandsmesterskabet i min klasse. Nummer et, to og tre var sjovt nok de samme som sidste weekend, men nummer et og tre havde lige skiftet placering. Jeg tror ikke så stærk vind, som der var i dag, er en fordel for mig - så hellere lidt længere og mere kuperede ruter. Resultatet fra i dag kan ses her.

I morgen kører jeg så almindeligt løb i Ringsted, men jeg regner ikke med det store, da ruten ikke er specielt kuperet. Med lidt held kan man komme med i et udbrud, men ellers fungerer løbet også en del som træning, da jeg jo rejser 10 dage til USA på mandag, og derfor formentlig ikke får trænet så meget derovre.

Mar 2009 April 2009 May 2009
Ã…rets enkeltstartsrytter 2016
Indholdsrig oktober
September
Sidste sommerdag og andre smånyheder